Amikor az időhiányt vagy akár a derékfájást nem kifogásként használjuk fel a sportolás elhanyagolására, hanem egy létező problémával állunk szemben, akkor kiváló alternatíva lehet az évek óta egyre népszerűbb speedfitness. Intenzív, gyors és hatékony edzésforma, amelynek alapja az elektrostimuláció. Erről az edzésformáról Welker Zsanett, EMS-edzővel és sportrekreátorral beszélgettünk.


Welker Zsanett, EMS-edző, diplomás sportrekreátor, a Rapid Body&Health társalapítója

EZ AZ ÚJGENERÁCIÓS EDZÉSFORMA, A SPEEDFITNESS, MÉG MINDIG SZÁMOS KÉRDÉST FELVET AZ EMBEREKBEN. HOGYAN ALAKULT KI, ÉS EGYÁLTALÁN MI EZ AZ ÚJ TRÉNING?

A speedfitnessel 7-8 évvel ezelőtt találkoztam először. Eredetileg a rehabilitáció területén használták a technológiát azzal a céllal, hogy az izomzatot az izületek kímélésével könnyedén karbantarthassák. Elektromos izomstimulációról van szó, mely során speciális öltözetben nemcsak a felületes, de a mélyen fekvő izmokat is alaposan meg tudjuk dolgoztatni, ezáltal erősödik, és hatékonyan formálódik az izomzat.

AKIK MÁR RÉGÓTA SZEMEZNEK A SPEEDFITNESS-SZEL, DE MÉG NEM SZÁNTÁK RÁ MAGUKAT, HOGY KIPRÓBÁLJÁK, MIT MONDANÁL, HOGYAN KÉPZELJENEK EL EGY ÓRÁT?

A mi stúdiónkban szakképzett edző irányítása alatt történik a tréning, a speciális öltözetet felvéve egyszerű, de egyéni igényeknek megfelelő gyakorlatsort végzünk az izomstimulációval kombinálva. A speedfitness edzés neve előrevetíti, hogy kedvez az időhiányosoknak. Maga a tréning 20 percig tart, de tapasztalataink alapján öltözködéssel, tusolással, és az edzés után a szolgáltatás részeként járó fehérjeturmix elfogyasztásával kb. 40-45 percet vesz igénybe.

A CSOPORTOS AEROBIC VAGY EGYÉNI EDZÉSEK ALKALMÁVAL VAN EGY OLYAN JÓLESŐ ELÉGEDETTSÉG ÉRZÉS, HOGY IGEN, MEGCSINÁLTAM, SZUPER VAGYOK. ELÉGEDETTEN JÖVÖK KI EGY 15-20 PERCES SPEEDFITNESS ÓRÁRÓL?

Ez egy nagyon gyakran elhangzó, és teljesen jogos kérdés. Aerobik edzőként csoportos, 60-90 perces edzéseket is vezetek, így van összehasonlítási alapom. Az biztos, hogy a csoportos óráimon  csapatban, hangos zenére, együtt dübörög a terem, így teljesen más hangulata van, mint a személyi edzéseinknek. Ennek ellenére, ha megfelelő intenzitású a speedfitness, megpróbáljuk kihozni a maximumot vendégünkből, ugyanaz az endorfin áradat és jóleső fáradtság érzés veszi hatalmába. Számunkra ez a legjobb motiváció: a pozitív visszacsatolás és a centiméterek csökkenése.

AZ EDDIG ELMONDOTTAK ALAPJÁN EZ EGY ÁLOM TRÉNING A MAI VILÁGBAN, AHOL AZ IDŐ AZ EGYIK LEGFONTOSABB ÉRTÉKÜNK, TERMÉSZETESEN AZ EGÉSZSÉG MÉG MINDIG AZ ELSŐ HELYEN VAN. TEHÁT RÖVID IDEIG TART AZ EDZÉS, AHOL ERŐS INTENZITÁSSAL MEGDOLGOZTATJUK AZ IZMOKAT ÉS A BOLDOGSÁGÉRZÉS SEM MARAD EL. MI AZ ELSŐ LÁTVÁNYOS EREDMÉNYE AZ EDZÉSNEK?

Legkorábban és legerősebben jelentkező hatása a feszesítés. A bőrfelület simábbá válik, az izomzat tónusosabbá, definiáltabbá. Az, hogy milyen gyorsan érünk el további eredményeket, nagyban függ az individumtól. A feszesebb izomzatról, cellulit csökkenésről átlagosan 4-5 alkalom után számolnak be vendégeink. Fogyásról csak akkor beszélhetünk, ha tudatos étkezéssel egészül ki, de nagy örömünkre 2-3 hónap elteltével általában már a mérleg is visszamosolyog.

A TUDATOS TÁPLÁLKOZÁST TEHÁT ITT SEM ÚSZHATJUK MEG. KIKNEK JAVASLOD EZT AZ EDZÉSFORMÁT?

Elsősorban azoknak ajánljuk, akiknek mozgásszervi problémáik nem engednek meg más mozgásformát, illetve azoknak, akik időhiányban szenvednek, és heti 2×20 perc alatt teljes átmozgatásra vágynak. Emellett a legtöbb vendégünk hát-, és derékfájdalmaik kordában tartása céljából, illetve az extrém gyors eredmények miatt választják a speedfitnesst.

AMIRŐL MÉG ÉRDEMES BESZÉLNI A SPEEDFITNESS-SZEL KAPCSOLATBAN, HOGY MILYEN HOSSZÚ TÁVÚ HATÁSA VAN AZ EGÉSZSÉGRE. VÉGSŐ SORON A GYORS EREDMÉNYEK MELLETT EZ AZ, AMI MÉG IGAZÁN SZÁMÍT.

Nincs egyéb hosszútávú hatása, mint bármely más sportnak. Mi a férjemmel abban hiszünk, hogy a legjobb terápia a mozgás, illetve annak életmódba ékelődése. A fizikai jótékony hatások mellett talán még fontosabbnak tartom a lelki és szellemi felfrissülést egy kiadós sportolást követően, és hogy jól érezzük magunkat a  (feszesebb 🙂 ) bőrünkben.

Köszönjük Welker Zsanettnek az útbaigazítást a speedfitness vonalán. Reméljük hasznos információkkal szolgáltunk azoknak, akik eddig még nem ismerték ezt az újgenerációs edzésformát, vagy bizonytalanok voltak a hatékonyságát tekintve.

* Megjegyzés: egészséges és tudatos táplálkozás nélkül egy edzésforma sem lesz elég hatékony a külső változásokhoz. Ha a táplálkozás és a mozgás is adott, a natúr bőrápolókról se feledkezzünk meg, amelyekkel fokozhatjuk a bőr hidratáltságát és feszességét.